Ministrul Educației, Daniel David, a vorbit din nou despre meditații, arătându-se un susținător al pregătirii în particular, cu condiția ca acest lucru să fie reglementat.
„Eu sunt un susținător al meditațiilor bine reglementate. Sigur că pare un truism, dar nu are sens să le ascundem, dacă le ascundem se vor întâmpla oricum, prin mijloace pe care nu le controlăm.
Ce ar fi să recunoaștem că există, există și în alte sisteme, dar hai să le reglementăm și sub aspect fiscal, și sub aspectul conflictului de interese, fiindcă aici sunt cele mai multe probleme, nu la faptul că nu poți să faci cu copiii de la clasa ta. Întrebarea este: când faci? Faci în timpul celor opt ore când ar trebui să fii la clasă? Profesorii înțeleg că sunt plătiți pentru opt ore pe zi în școală?”, a afirmat ministrul Educației.
El a spus că meditațiile trebuie lăsate să funcționeze, dar protejând copiii și sistemul public de învățământ. Daniel David a subliniat că meditațiile nu ar trebui să se desfășoare în timpul orelor de școală, ci în afara acestora, și că profesorii ar trebui să fie plătiți corect pentru munca lor.
Ministrul a mai afirmat că reglementarea meditațiilor ar putea să ajute la prevenirea problemelor legate de conflictul de interese și să asigure că copiii sunt protejați și nu sunt exploatați de către profesori. El a subliniat că acest lucru ar putea să contribuie la îmbunătățirea calității educației și la creșterea încrederii în sistemul public de învățământ.
În concluzie, ministrul Educației consideră că meditațiile pot fi un instrument util pentru îmbunătățirea performanței școlare a elevilor, dar este necesară o reglementare clară și coerentă pentru a preveni eventualele probleme și a asigura protecția copiilor și a sistemului public de învățământ.