joi, iunie 12, 2025
spot_img

Motivul pentru care nemții se îmbulzesc s-o cumpere, în ciuda unei scumpiri a prețurilor de aproape 50%

În timp ce piața auto este tot mai afectată de scumpiri masive, brandul Dacia a reușit să își crească vânzările în Germania cu 19%, în ciuda unei scumpiri a prețurilor de aproape 50%. În perioada 2019-2024, costurile medii ale mașinilor noi din Germania au crescut cu 40%, potrivit unui raport realizat de JATO Dynamics.

Dacia, poziționare excelentă în Germania

Evoluția cu pricina a dus la o scădere de 22% a volumului total de vânzări, pe fondul reducerii accesibilității pentru clienți. În mod surprinzător, un singur brand a reușit să contracareze această tendință: Dacia.

Conform datelor publicate de JATO, producătorul respectiv și-a majorat prețurile cu 48%, dar a înregistrat totuși o creștere de 19% a vânzărilor în Germania. Deși studiul nu menționează explicit marca, prețul mediu de tranzacționare, aproximativ 15.000 de euro, indică faptul că este vorba despre Dacia, marca de buget a grupului Renault. Aceasta este cunoscută pentru modelele sale accesibile, precum Sandero, Spring, Jogger sau Duster.

În Germania, Dacia Sandero pornește de la 12.490 de euro, un preț semnificativ mai mic decât cel al concurenței din segmentul hatchback-urilor mici.

Prețurile pentru Spring, Duster și Jogger

Modelul electric Spring are un preț de pornire de 16.900 de euro, în timp ce Jogger este oferit de la 17.990 de euro, Duster de la 18.990 de euro, iar viitorul Bigster va începe de la 23.990 de euro. Toate aceste modele rămân printre cele mai accesibile din segmentele lor.

Contrar trendului general, Dacia pare să fi beneficiat de contextul economic dificil. Mulți cumpărători germani, confruntați cu creșteri de preț și scăderea accesibilității, s-au orientat către opțiuni mai ieftine.

Deși salariile nete au crescut cu 24% în Germania în aceeași perioadă, acest lucru nu a fost suficient pentru a compensa majorările de prețuri din sectorul auto. Rezultatul: o scădere de 11% a accesibilității mașinilor noi.

Costurile tot mai ridicate de electrificare, alături de inflație, tarife și reglementări mai stricte privind emisiile, au contribuit la scumpirea generalizată a vehiculelor.

Doar o treime din această creștere este atribuită direct modelelor complet electrice, restul fiind cauzat de factori economici și industriali mai largi. Studiul JATO avertizează că producătorii auto se bazează din ce în ce mai mult pe un segment restrâns de cumpărători cu venituri mari.

Dacă această tendință continuă, sustenabilitatea pieței auto europene ar putea fi pusă în pericol. În acest peisaj, Dacia devine o excepție notabilă, un brand care continuă să vândă volume, fără a-și pierde esența.

Articole relevante

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie

400FaniÎmi place
- Advertisement -spot_img

Ultimele articole