Evaluarea Naţională la clasa a VI-a continuă, miercuri, cu proba la Matematică şi ştiinţe ale naturii, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării.
Marţi, elevii de clasa a VI-a au susţinut proba de Limbă şi comunicare. Calendarul Evaluării Naţionale la clasa a VI-a este următorul:
* 27 mai – Limbă şi comunicare (Limba română)
* 28 mai – Matematică şi ştiinţe ale naturii
* 29 mai – Limbă şi comunicare – Limba maternă
Testele sunt evaluate în cadrul unităţii de învăţământ, în maximum 7 zile de la data susţinerii ultimului test de la clasa respectivă. Rezultatele obţinute nu se afişează, nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei.
La solicitarea scrisă a elevului, punctajele obţinute se pot echivala în calificative/note şi pot fi trecute în catalog. Rezultatele evaluărilor vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, fiind apoi folosite pentru întocmirea planurilor individualizate de învăţare ale elevilor.
Evaluarea Naţională la clasa a VI-a are ca scop evaluarea competenţelor şi cunoştinţelor dobândite de elevi pe parcursul anilor de studiu. Rezultatele evaluării nu sunt utilizate pentru ierarhizarea sau selecţia elevilor, ci mai degrabă pentru a identifica nevoile individuale de învăţare ale fiecărui elev şi pentru a elabora planuri de învăţare personalizate.
Ministerul Educaţiei şi Cercetării a declarat că Evaluarea Naţională la clasa a VI-a este un instrument important pentru evaluarea sistemului de învăţământ preuniversitar şi pentru identificarea direcţiilor de îmbunătăţire a calităţii educaţiei în România. Prin această evaluare, se urmăreşte creşterea calităţii educaţiei în România, astfel încât elevii să fie mai bine pregătiţi pentru o carieră de succes într-o lume în schimbare rapidă.
În cele din urmă, Evaluarea Naţională la clasa a VI-a reprezintă o oportunitate pentru elevi, profesori şi părinţi de a identifica punctele forte şi slabe ale sistemului de învăţământ preuniversitar din România. Prin analiza rezultatelor evaluării, se pot lua măsuri concrete pentru a îmbunătăţi calitatea educaţiei în ţara noastră, astfel încât elevii să poată beneficia de o educaţie de înaltă calitate, care să le permită să devină cetăţeni activi, educaţi şi implicaţi în societate.