sâmbătă, iunie 7, 2025
spot_img

Cinci țări din UE stabilesc un record

În primul trimestru din 2025, România a înregistrat o scădere accentuată a vânzărilor de vehicule electrice. Acest fenomen a fost cauzat de întârzierile programului „Rabla”, în contextul în care piețele majore din Europa, cum ar fi Regatul Unit, Germania, Franța, Italia și Spania, au raportat o creștere de 30% a vânzărilor de vehicule electrice.

Potrivit datelor furnizate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), în primul trimestru al anului 2025, înmatriculările de vehicule electrice au scăzut cu 36,4%, urmată de o scădere de 70% în luna aprilie. Această evoluție negativă a fost influențată de întârzierile programului „Rabla”, care este considerat crucial pentru sectorul auto românesc.

La nivel global, piața auto se confruntă cu un risc tot mai mare de fragmentare în trei blocuri geopolitice, ca urmare a escaladării barierelor comerciale și a tensiunilor internaționale între SUA, Europa și China.

În primul trimestru al anului 2025, vehiculele electrice cu baterie (BEV) au atins o cotă de piață record la nivel global, de 16%, după o creștere cu 42% a vânzărilor comparativ cu aceeași perioadă din 2024. Piața chineză a jucat un rol semnificativ în acest context, generând peste 60% din vânzările mondiale și atingând o cotă de 27%.

În ciuda creșterii vânzărilor de vehicule electrice, tranziția către electromobilitate nu se desfășoară la viteza prognozată anterior. Incertitudinile geopolitice și deciziile politice divergente la nivel internațional complică adaptarea industriilor auto locale la noile cerințe.

Comisia Europeană a lansat un plan de acțiune dedicat industriei auto, care vizează cinci direcții esențiale: inovare și digitalizare, tranziție curată, lanțuri de aprovizionare reziliente, competențe și adaptare socială, precum și un mediu concurențial echitabil. Parlamentul European a aprobat relaxarea temporară a țintelor de emisii de CO2 pentru autoturisme și furgonete, ca răspuns la solicitările industriei.

În afara Europei, SUA și China adoptă măsuri drastice pentru protejarea industriilor proprii, într-un schimb de majorări de tarife, care în acest moment este suspendat pentru 90 de zile. China, lider global în producția de baterii și actor major în lanțul valoric al bateriilor litiu-ion, continuă să investească masiv în inovație pentru a-și reduce dependența de tehnologiile străine.

Industria auto globală se reconfigurează între presiuni economice și tranziția către electromobilitate, iar succesul va depinde de capacitatea producătorilor de a inova, a colabora și a se adapta rapid la noile condiții ale pieței.

Articole relevante

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie

400FaniÎmi place
- Advertisement -spot_img

Ultimele articole