Casa de modă britanică Burberry va reduce cu 18% forța de muncă la nivel global până în 2027, ca parte a unei mișcări dramatice de restructurare pentru a combate scăderea vânzărilor și a relansa brandul într-un peisaj economic dificil. Compania a anunțat că aproximativ 1.700 de angajați ar putea fi afectați de disponibilizări. Decizia vine după ce Burberry a raportat o pierdere netă de 3 milioane de lire sterline (aproximativ 4 milioane de dolari) în ultimul an financiar, care s-a încheiat pe 29 martie.
Veniturile companiei au scăzut semnificativ, afectate de scăderea globală a cererii pentru produse de lux. De la vârful său din aprilie 2023, acțiunile Burberry s-au depreciat cu 66%. Compania recunoaște că operează „într-un context macroeconomic incert”, marcat de tensiuni geopolitice și volatilitate financiară.
Reducerea personalului face parte dintr-un plan mai amplu de eficientizare operațională. Până în 2027, Burberry își propune să realizeze economii anuale de 100 de milioane de lire sterline (133 milioane dolari), pentru a-și îmbunătăți profitabilitatea și agilitatea internă.
În 2024, Joshua Schulman, un veteran al industriei modei de lux, a preluat conducerea companiei. Schulman a declarat că Burberry se află „încă în faza incipientă a redresării” și a anunțat o strategie concentrată pe relansarea produselor emblematice, precum trench-urile și eșarfele. Totodată, compania va reduce prețurile pentru articole precum gențile și încălțămintea, în încercarea de a atrage din nou cumpărătorii aspiraționali.
Analista Susannah Streeter de la Hargreaves Lansdown consideră că Burberry se confruntă cu o poziționare dificilă: „Brandul nu are același magnetism precum rivalii săi din segmentul ultra-luxos, iar cumpărătorii aspiraționali sunt acum mai precauți și mai afectați de realitățile economice”.