Liderul AUR, George Simion, admite că promisiunea privind casele de 35.000 de euro pentru toți românii a fost, de fapt, o formă de promovare politică și nu o ofertă concretă adresată fiecărui cetățean. Potrivit acestuia, ideea s-a bazat pe un program existent al ANL, iar mesajul a fost „ambalat” în așa fel încât să atragă atenția publicului în campanie.
„Era vorba despre locuințe accesibile, despre locuințe sociale, parte a unui program de guvernare. A fost forma noastră de marketing, de promovare, de mediatizare a acțiunii. Dacă spuneam «case în programul ANL pentru toată lumea la 35.000 de euro», nu credea nimeni”, a declarat George Simion, într-o emisiune la Digi 24.
De la promisiune populară, la realitatea birocratică
Simion a insistat că proiectul nu era destinat tuturor românilor, ci familiilor eligibile în cadrul programului ANL, subliniind că accesul la astfel de locuințe este limitat, iar statul trebuie să contribuie cu teren și infrastructură.
„Casele în programul ANL se fac la 28.000 de euro, atâta timp cât statul deține niște terenuri în orașe și pune la dispoziție acel teren gratuit, acces la infrastructură, la utilități… Problema e alta. Cum se dau?”, a completat liderul AUR.
AUR și „blocada informațională”
George Simion justifică această strategie de comunicare spunând că era necesară pentru a sparge blocada informațională, motiv pentru care AUR a recurs la campanii de impact, chiar dacă acestea au stârnit confuzii.
„Dacă nu aveam în acești ani formele acestea de promovare prin care să spargem blocada informațională, nu mai eram unde suntem astăzi, la 42% voturi”, a afirmat Simion.
Critici și controverse
Declarațiile lui George Simion vin după mai multe acuzații și articole critice apărute în presă, care susțin că promisiunile AUR privind locuințele ieftine au fost înșelătoare, mai ales în contextul unei crize acute a locuințelor în România și al prețurilor în creștere din domeniul imobiliar.